četvrtak, 28. ožujka 2024.

Kapitalni ulovi brkatih predatora: Mario Protrka i Darko Bazijanac na Neteči ulovili somove teže od 80 kilograma

Domovina net: Vijesti iz Slatine, Virovitičko-podravske županije, Slavonije i Baranje, te Lijepe naše; kontakt-dragutinfisli@gmail.com


Jezero Neteča u naselju Detkovac u općini Gradina zasigurno je već dugo vremena poznata meka ribolovcima ne samo iz Virovitičko-podravske, nego i drugih županija. Zašto je to tako govori činjenica da u jezeru postoje kapitalni primjerci amura, tolstolobika, šarana, ali i najvećeg “predatora” – soma. Upravo taj posljednji brkati “gospodin” sada intenzivno lovi sitniju ribu, a to znaju i ribolovci, koji ga vrebaju sa svojim jakim priborom te izdržljivom mamac ribicom.

Rekli bi mnogi, pa to je poznata stvar, no da se u dva tjedna ulove tri kapitalna soma koji teže od 48 do 82 kilograma, e to baš i nije česta pojava.

Posljednji takav som iz naše priče uhvaćen je 25. ožujka oko 21 sat, a “majstor” je bio Mario Protrka iz Suhopolja. Som je težio 82,35 kilograma i bio je dug 254 centimetara. Nekoliko dana prije Darko Bazijanac iz Detkovca ulovio je oko 9:30 sati soma od 80,20 kilograma također dužine oko 250 centimetara. Onaj treći som težio je 48 kilograma, a upecao ga je Dražen Viljevac iz Brezovice, sva trojica članovi OSRK “Dravica” iz Detkovca.

Kada je riječ o somovima s više od 80 kilograma težine, svakako ih moramo uvrstiti među najveće ikad ulovljene somove na jezeru Neteča, a to je bio dobar povod da posjetimo ove uspješne ribolovce i isto tako njihov matični ribolovni klub.

Prvo smo posjetili Maria (32) koji se kao i njegovi roditelji aktivno bavi poljoprivredom, a kako nam je tom prigodom rekao, ribolov je ono bez čega jednostavno ne može.

- Od malena sam ovisnik o ribolovu, a najdraže mi je loviti somove – priznao nam je Mario napomenuvši da je cijelo dosadašnje vrijeme razmišljao o kapitalnom primjerku soma. Kada se radi o tako velikom “predatoru” koji guta sve na što naiđe, onda se samim tim i nameće želja da se nađeš “oči u oči” s tom grdosijom koja je skoro tvoje težine ili veća. Upravo mi se to desilo u ponedjeljak navečer kada sam, kao i svaki dan, došao na jezero Neteča. Uglavnom pecam postavljanjem kedera na površini vode, odnosno olovom na dnu i plovkom koji je neposredno povezan s kederom na površini. Inače se u ribolovnom žargonu to zove “sidrenje”. Pribor za ribolov bio je jak, odabran za lov soma, a mamac je bila mala riba babuška. Čekanje na “udarac” trajalo je oko 3 do 4 sata, a kada se uzme u obzir veličina ribe, onda oko 7 godina – kroz smijeh je rekao Mario.
Sa spomenutom ribom borio se oko 40 minuta da ju izvuče na površinu.

- Riječ je o velikoj i snažnoj ribi koju sam vještinom, znanjem i stečenim iskustvom uspio savladati, a samnom je bio i moj prijatelj Valentino Meštrić koji mi ju je pomogao izvaditi na obalu. Iako sam upecao puno velikih somova i velikih riba općenito, ovo je ulov koji sam čekao i koji će mi možda biti ulov života, no nikad se ne zna. U Neteči ima somova stokilaša pa tko zna – rekao nam je ovaj strastveni ribič iz Suhopolja koji, kako smo vidjeli, voli i motocikle, no kako nam je pri odlasku priznao, ne toliko koliko ribolov.

Odmah potom “skoknuli” smo i do prostorija OSRK “Dravica” u Detkovcu gdje su nas dočekali predsjednik kluba Predrag Najcer i naravno spretni ribolovac, ujedno i ribočuvar Darko Bazijanac čiji som od 80,20 kilograma tek malo zaostaje za onim šampionskim, dva kilograma težim.

- I ja sam poput Maria ovaj ulov čekao cijelog života. U svom dugom ribolovnom stažu upecao sam puno kapitalnih riba, posebice somova, no ovakvog još nisam upecao – priznao nam je Darko Bazijanac.
Darko je soma nadmudrio također tehnikom “sidrenja”, a mamac mu je bila ribica bodorka.

- Odabrao sam si mjesto na kojem najčešće pecam i odjednom… udarac grdosije. Sve se zatreslo, štap se savinuo i krenula je borba koja je trajala oko 40 minuta i u kojoj sam u konačnici ja bio pobjednik. Svi oni koji nisu imali prilike imati susret s ogromnom ribom nisu osjetili tu njezinu nevjerojatnu snagu i izdržljivost. No pribor je bio prilagođen somu, a sve znanje i iskustvo što sam stekao upregnuo sam protiv tog brke kapitalca. Uz pomoć mojih prijatelja uspjeli smo ga izvući na obalu, a poslije toga smo naravno i proslavili ovaj ulov koji, ako ne bude najveći, zasigurno će biti među najvećima u mojoj ribolovnoj karijeri – rekao nam je Darko Bazijanac.

Predsjednik kluba Predrag Najcer bio je svjedok oba slučaja ulova kapitalnih somova, što nam je odmah na početku razgovora i potvrdio.

- Stanujem stotinjak metara dalje, a često sam i na vodi jer osim što vodim klub, strastveni sam ribolovac kojemu je som jedna od omiljenih ribljih vrsta. Naravno da sam ponosan na vješte ribolovce, članove našeg kluba, ali isto tako i na vodu, odnosno jezero Neteča koje obiluje kapitalnim vrstama riba. Ovdje se jedne godine održavalo čak i državno natjecanje u ribolovu udicom na plovak, a u jezeru ima uistinu puno vrsta riba. No, problem je što nam je propisanim zakonom od strane Ribolovnog saveza trenutno zabranjeno poribljavati jezero tako da nam predatori poput soma predstavljaju pravu prijetnju. Njihov apetit je ogroman, a čeljust koja bez šale guta ribe od 5 ili 6 kilograma još veća. Iz tog razloga dozvolili smo odnošenje takvih velikih primjeraka, dok za plemenitu ribu važi pravilo odnošenja jedne ribe do 5 kilograma težine – rekao nam je predsjednik kluba Predrag Najcer.
Naglasio je tom prigodom kako djeluju unutar Zajednice ribolovnih udruga Virovitica.

- Svi oni koji posjeduju ribičku dozvolu zajednice dragi su nam gosti, ali samo pod jednim uvjetom, a to je da budu s nama u stalnom kontaktu i da se pridržavaju propisa o ribolovu i čuvanju okoliša. Ovo je vrijedno društvo koje brine o jezeru Neteča i Liman, kao i o “Staroj Dravi” i jezeru Dravica. To govorim iz tog razloga što vjerujem da će mnogim ribolovcima ulovi ovih kapitalnih somova biti podstrek više da posjete Neteču, ali nek se pripreme na lukave predatore koji često mogu prevariti i najbolje ribolovce – zaključio je Najcer. (icv.hr, bs, foto: B. Sokele)
Foto:




Klikom na reklame pomažete kvalitetnijem radu Domovina neta. Hvala!