petak, 29. svibnja 2020.

HRVATSKOJ 20 POSTO UKUPNOG NAŠEG BDP-a: Andrej Plenković iz EU izvukao 2453 eura po stanovniku

Domovina net: Vijesti iz Slatine, Virovitičko-podravske županije, Slavonije i Baranje, te Lijepe naše; kontakt-dragutinfisli@gmail.com


Predsjednik Vlade RH Andrej Plenković rekao je sinoć (28. svibnja) u Dnevniku HTV-a kako će Hrvatska osim 10 milijardi eura iz najavljenih europskih sredstava za gospodarski oporavak dobiti još najmanje toliko za sedmogodišnji proračun.

Premijer je istaknuo kako će Hrvatska od sredstava koja ukupno iznose 750 milijardi eura dobiti nešto više od 10 milijardi, od čega su tri četvrtine bespovratna sredstva, a jedna četvrtina mogućnost zajmova.

– To je sve skupa oko 20 posto našeg BDP-a, a povrh toga, mogu reći hrvatskoj javnosti, dobit ćemo još najmanje toliko, a sigurno i više, jer ćemo i pregovarati, za sedmogodišnji proračun. Mi ćemo u sljedećih sedam godina, od 2021. do 2027., za investicije, razvoj, ravnomjerni razvoj Hrvatske, radna mjesta, gospodarstvo, digitalizaciju, za zelenu Hrvatsku u smislu zaštite okoliša i izlazak iz krize imati od Europske unije više od 20 milijardi eura, rekao je Plenković dodavši da ovih svježih 10 milijardi ide za razdoblje do kraja mandata ove Komisije, od 2020. do 2024.

– Logika ovog dokumenta Komisije vrlo je slična mjerama koje smo mi poduzeli kao Vlada, rekao je Plenković. Istaknuvši kako je Hrvatska osnažila svoj suverenitet snažnim pozicioniranjem na razini Europske unije.

GOSPODARSTVO KOMPLETNO REAKTIVIRANO

U Dnevniku HTV-a Plenković je naveo kako imamo više od 10.000 novih osiguranika, novih novozaposlenih te da je hrvatsko gospodarstvo kompletno reaktivirano. Što se tiče daljnjih mjera, rekao je da će pronaći sredstva, koja su već praktički predviđena, za sektor prometa, turizma, ugostiteljstva i organizacije različitih događanja.

Premijer je komentirao i odluku o otvaranju hrvatskih granica za deset država rekavši da idu k politici da se iz ove turističke sezone izvuče sve što se može izvući.

– Mislim da nije riječ o riziku, nego o potpori gospodarstvu, a mi ćemo kroz ovu aplikaciju koja je danas prezentirana imati podatke tko nam to ulazi u zemlju, rekao je Plenković. (hdz-vpz.com, hrt, fotografija:koronavirus.hr)

PROMO
Sve potrebne informacije oko upisa kandidata, kao i sve odgovore na upite možete dobiti na brojeve telefona ili mobitela, SLATINA: 033 551 231; 033 553 222, mob. 098 436 961; ORAHOVICA: 033 675 523, te na e-mail: koic@vt.t-com.hr; skv.tkalcevic@gmail.com. Pratite nas i na Facebook stranici: AUTOŠKOLA CHAMPION
Klikom na reklamu ispod pomažete kvalitetnijem radu Domovina neta. Hvala!
⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩

OPREZ-52-godišnjak dizao kredit putem društvene mreže od nepoznate osobe pa ostao prevaren

Domovina net: Vijesti iz Slatine, Virovitičko-podravske županije, Slavonije i Baranje, te Lijepe naše; kontakt-dragutinfisli@gmail.com


U četvrtak, 28. svibnja, policijskim službenicima 52-godišnjak s područja Velike prijavio je kako je tijekom mjeseca svibnja putem jedne društvene mreže od nepoznate osobe zatražio kredit te istoj uplatio novčani iznos od preko dvije tisuće kuna, no nakon uplate mu dogovoreni kredit nije isplaćen, te se smatra prevarenim. Slijedi daljnje utvrđivanje svih okolnosti navedene prijave.

- Upozoravamo građane da ne nasjedaju na razne internetske prijevare i da se ne upuštaju u sumnjive novčane transakcije te ukoliko ih nepoznate osobe traže da uplate novac, iz bilo kojeg razloga, ne prihvaćaju komunikaciju i ne šalju  novac, dobro razmisle i provjere sve okolnosti, a ukoliko smatraju da se radi o prijevari ili nekom drugom protupravnom ponašanju, događaj prijave policiji na broj 192 - poručili su iz policije. (034portal.hr)

PROMO
Sve potrebne informacije oko upisa kandidata, kao i sve odgovore na upite možete dobiti na brojeve telefona ili mobitela, SLATINA: 033 551 231; 033 553 222, mob. 098 436 961; ORAHOVICA: 033 675 523, te na e-mail: koic@vt.t-com.hr; skv.tkalcevic@gmail.com. Pratite nas i na Facebook stranici: AUTOŠKOLA CHAMPION

Klikom na reklamu ispod pomažete kvalitetnijem radu Domovina neta. Hvala!
⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩

Častitka Žaljka Šnjarića, predsjednika Udruge Ličana Vila Velebita Slatina, povodom Dana državnosti RH

Domovina net: Vijesti iz Slatine, Virovitičko-podravske županije, Slavonije i Baranje, te Lijepe naše; kontakt-dragutinfisli@gmail.com


Predsjednik Udruge Ličana Vila Velebita Slatina, Željko Šnjarić, uputio je čestitku povodom Dana državnosti Republike Hrvatske.

''Svim našim članovima, a ponajviše hrvatskim braniteljima koji su podnijeli najveću žrtvu u stvaranju samostalne Hrvatske, te svim žiteljima Virovitičko-podravske županije, u svoje osobno i u ime Udruge Ličana Vila Velebita Slatina, želim sretan Dan državnosti Republike Hrvatske''.

PROMO
Sve potrebne informacije oko upisa kandidata, kao i sve odgovore na upite možete dobiti na brojeve telefona ili mobitela, SLATINA: 033 551 231; 033 553 222, mob. 098 436 961; ORAHOVICA: 033 675 523, te na e-mail: koic@vt.t-com.hr; skv.tkalcevic@gmail.com. Pratite nas i na Facebook stranici: AUTOŠKOLA CHAMPION

Klikom na reklamu ispod pomažete kvalitetnijem radu Domovina neta. Hvala!
⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩

Čestitka predsjednika GO UHDDR grada Slatine Željka Kolingera povodom Dana državnosti RH

Domovina net: Vijesti iz Slatine, Virovitičko-podravske županije, Slavonije i Baranje, te Lijepe naše; kontakt-dragutinfisli@gmail.com


Predsjednik Gradskog organizacije Udruge hrvatskih dragovoljaca Domovinskog rata grada Slatine, Željko Kolinger, uputio je čestitku u povodu Dana državnosti Republike Hrvatske.

''Svim članovima Gradske organizacije UHDDR grada Slatine, te temeljnih ogranaka Bakić, Sladojevci i Gornji Miholjac, kao i svim hrvatskim braniteljima želim sretan Dan državnosti Republike Hrvatske''.

PROMO
Sve potrebne informacije oko upisa kandidata, kao i sve odgovore na upite možete dobiti na brojeve telefona ili mobitela, SLATINA: 033 551 231; 033 553 222, mob. 098 436 961; ORAHOVICA: 033 675 523, te na e-mail: koic@vt.t-com.hr; skv.tkalcevic@gmail.com. Pratite nas i na Facebook stranici: AUTOŠKOLA CHAMPION

Klikom na reklamu ispod pomažete kvalitetnijem radu Domovina neta. Hvala!
⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩

Čestitka predsjednika HVIDR-e Slatina Ilije Nikolića povodom Dana državnosti RH

Domovina net: Vijesti iz Slatine, Virovitičko-podravske županije, Slavonije i Baranje, te Lijepe naše; kontakt-dragutinfisli@gmail.com


Predsjednik Udruge HVIDR-a Slatina i predsjednik Odbora za hrvatske branitelje grada Slatine, Ilija Nikolić, uputio je čestitku u povodu obilježavanja Dana državnosti Republike Hrvatske.

Obilježavajući Dan državnosti Republike Hrvatske, prigoda je za iskazivanje zahvalnosti i odavanje počasti svima onima koji su sudjelovali u obnovi samostalne hrvatske države, u njezinoj obrani i oslobađanju, a naročito onima koji su svoje živote ugradili u stvaranje slobodne i neovisne nam domovine. Tim povodom, svim članovima HVUDR-e Slatina i njihovim obiteljima, kao i ostalim hrvatskim braniteljima i stanovnicima grada Slatine, iskrene čestitke i sretan Dan državnosti''.

PROMO
Sve potrebne informacije oko upisa kandidata, kao i sve odgovore na upite možete dobiti na brojeve telefona ili mobitela, SLATINA: 033 551 231; 033 553 222, mob. 098 436 961; ORAHOVICA: 033 675 523, te na e-mail: koic@vt.t-com.hr; skv.tkalcevic@gmail.com. Pratite nas i na Facebook stranici: AUTOŠKOLA CHAMPION

Klikom na reklamu ispod pomažete kvalitetnijem radu Domovina neta. Hvala!
⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩

Predsjednik ZUiČ HVIDR-a VPŽ Mato Bubaš uputio je čestitku povodom Dana državnosti RH

Domovina net: Vijesti iz Slatine, Virovitičko-podravske županije, Slavonije i Baranje, te Lijepe naše; kontakt-dragutinfisli@gmail.com


Predsjednik Zajednice udruga i članova HVIDR-a Virovitičko-podravske županije i predsjednik Odbora za hrvatske branitelje Virovitičko-podravske županije, Mato Bubaš, uputio je čestitku povodom Dana državnosti Republike Hrvatske, 30. svibnja.

''Svim hrvatskim braniteljima i članovima njihovih obitelji, te ostalim žiteljima naše županije iskrene čestitke povodom 30. svibnja, Dana državnosti Republike Hrvatske, najvećeg hrvatskog praznika i simbola uspostave hrvatske države, slobode i demokracije''.

PROMO
Sve potrebne informacije oko upisa kandidata, kao i sve odgovore na upite možete dobiti na brojeve telefona ili mobitela, SLATINA: 033 551 231; 033 553 222, mob. 098 436 961; ORAHOVICA: 033 675 523, te na e-mail: koic@vt.t-com.hr; skv.tkalcevic@gmail.com. Pratite nas i na Facebook stranici: AUTOŠKOLA CHAMPION

Klikom na reklamu ispod pomažete kvalitetnijem radu Domovina neta. Hvala!
⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩

Čestitka virovitičko-podravskog župana Igora Androvića povodom Dana državnosti Republike Hrvatske

Domovina net: Vijesti iz Slatine, Virovitičko-podravske županije, Slavonije i Baranje, te Lijepe naše; kontakt-dragutinfisli@gmail.com


Povodom Dana državnosti Republike Hrvatske, 30. svibnja, virovitičko-podravski župan Igor Andrović uputio je čestitku svim stanovnicima Virovitičko-podravske županije:

– Dan državnosti, u povijesti hrvatskog naroda, predstavlja jedan od najvažnijih datuma. Spomen je to na konstituiranje prvoga demokratski izabranog višestranačkog Sabora 30. svibnja 1990. godine, s posebnim naglaskom na povijesnu ulogu Hrvatskoga sabora u očuvanju hrvatske državnosti kroz stoljeća. Taj je datum bio u srcima naših ljudi, a nakon 19 godina, ponovno ga obilježavamo na ovaj dan. Danas, tri desetljeća kasnije, sjećamo se tih ponosnih dana, ali i nemjerljive žrtve onih koji su, nedugo nakon toga, u „olujnim vremenima“ podnijeli najveći teret, naših hrabrih hrvatskih branitelja, njihovih najbližih, kao i svih onih generacija koje su sanjale slobodnu i samostalnu Hrvatsku. U sjećanje na te ponosne dane naše povijesti, svim stanovnicima Virovitičko-podravske županije, želim sretan Dan državnosti. (vpz.hr, Fotografija: Kristijan Toplak)

PROMO
Sve potrebne informacije oko upisa kandidata, kao i sve odgovore na upite možete dobiti na brojeve telefona ili mobitela, SLATINA: 033 551 231; 033 553 222, mob. 098 436 961; ORAHOVICA: 033 675 523, te na e-mail: koic@vt.t-com.hr; skv.tkalcevic@gmail.com. Pratite nas i na Facebook stranici: AUTOŠKOLA CHAMPION

Klikom na reklamu ispod pomažete kvalitetnijem radu Domovina neta. Hvala!
⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩

Bedeković: Naknada za njegovatelje povećava se na 4000 kuna

Domovina net: Vijesti iz Slatine, Virovitičko-podravske županije, Slavonije i Baranje, te Lijepe naše; kontakt-dragutinfisli@gmail.com


Vlada je u četvrtak donijela uredbu o izmjeni Zakona o socijalnoj skrbi prema kojoj se za 1.500 kuna povećava naknada za roditelje njegovatelje i njegovatelje osoba s invaliditetom. S dosadašnjih 2.500 kuna bit će podignuta na 4.000 kuna, piše 24sata.hr.

Ministrica socijalne skrbi, Vesna Bedeković, istaknula je kako u Hrvatskoj status roditelja njegovatelja i njegovatelja trenutno ima 4.859 osoba. Visina naknade, dodala je, nije se mijenjala punih 12 godina.

– Povećanje naknade je nastavak sustavne skrbi i brige ove Vlade za najranjivije skupine u zajednici. Predloženim povećanjem olakšat će se njihova integracija u društvo i život u vlastitoj obitelji – istaknula je dodavši kako je povećanje naknade bilo predviđeno novim Zakonom o socijalnoj skrbi no da su neplanirane okolnosti izazvane epidemijom koronavirusa utjecale na prolongiranje donošenja tog Zakona.

– Unatoč odgodi, a svjesni potreba roditelja njegovatelja i njegovatelja, Ministarstvo je pristupilo izradi Uredbe kojom se ova naknada povećava za 1.500 kuna uz plaćanje pripadajućih doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje – rekla je te naglasila kako se radi o njezinoj osobnoj inicijativi. (24sata.hr)

PROMO
Sve potrebne informacije oko upisa kandidata, kao i sve odgovore na upite možete dobiti na brojeve telefona ili mobitela, SLATINA: 033 551 231; 033 553 222, mob. 098 436 961; ORAHOVICA: 033 675 523, te na e-mail: koic@vt.t-com.hr; skv.tkalcevic@gmail.com. Pratite nas i na Facebook stranici: AUTOŠKOLA CHAMPION

Klikom na reklamu ispod pomažete kvalitetnijem radu Domovina neta. Hvala!
⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩

HZJZ objavio preporuke: Evo kako će izgledati prikupljanje potpisa za kandidature za Sabor

Domovina net: Vijesti iz Slatine, Virovitičko-podravske županije, Slavonije i Baranje, te Lijepe naše; kontakt-dragutinfisli@gmail.com

        ilustracija, arhiva
Preporuke se izdaju u svrhu zaštite volontera izbornih sudionika i građana tijekom izbornog procesa u dijelu prikupljanja potpisa birača s obzirom na epidemiološku situaciju bolesti COVID-19 u Republici Hrvatskoj. Preporuke se odnose na volontere, građane te ostale osobe koji će sudjelovati u ovome dijelu izbornog procesa.

Preporučuje se da se potpisi prikupljaju prvenstveno na otvorenom prostoru, na štandovima.

Opće zaštitne mjere. Potrebno je izbjegavati dodirivanje lica nečistim rukama. Prilikom kašljanja ili kihanja obvezno je pokriti usta i nos laktom ili papirnatom maramicom koju kasnije treba baciti u smeće i oprati ili dezinficirati ruke. Ostale opće mjere prevencije širenja bolesti COVID-19 dostupne su OVDJE.

Fizička udaljenost. Tijekom svih aktivnosti prilikom prikupljanja potpisa svi se sudionici moraju pridržavati mjere fizičke udaljenosti od 1,5 metra u odnosu na druge osobe, osim ako se radi o članovima istog kućanstva ili osoba koje su uobičajeno u bliskom kontaktu.

Zaštitna oprema. Ako se prikupljanje potpisa ne može organizirati drugačije nego u zatvorenim prostorima, preporučuje se nošenje maski za lice ili medicinskih maski za volontere. Upute o pravilnom korištenju maski dostupne su OVDJE.

Evidencija. Preporučuje se usp ostava sustava vođenja evidencije svih prisutnih osoba radi lakšeg naknadnog epidemiološkog praćenja kontakata u slučaju pojave zaraze virusom SARS-CoV-2. Evidencija mora sadržavati ime i prezime i OIB.

Prostorno-tehnički i sanitarni uvjeti

Vidljive obavijesti i informiranje sudionika. Na vidljivom je mjestu u neposrednoj blizini ili na štandu nužno postaviti informacije o higijenskim postupcima te pisanu uputu o potr ebi dezinfekcije ruku prije i nakon potpisivanja.

Dezinficijens. U neposrednoj blizini ili na štandu nužno je na raspolaganje postavljanje dozatora s dezinfekcijskim sredstvom (na bazi alkohola u koncentraciji ne manjoj od 70 % ili drugog sredstva prikladnog za korištenje na koži s deklariranim virucidnim djelovanjem). Kad osoba pristupi štandu, volonteri će joj obvezno na ruke nanijeti dezinficijens na bazi alkohola ili drugog sredstva prikladnog za primjenu na koži s deklariranim virucidnim djelovanjem. Ruke se moraju dezinficirati i nakon davanja potpisa, o čemu brigu vodi volonter.

Kontaktne površine. Posebnu pozornost treba obratiti na površine štandova ko je je potrebno češće dezinficirati, primjerice svakih sat vremena.

Higijena radnog prostora. Postupci za čišćenje, kao i preporučena sredstva za čiš ćenje dostupni su na sljedećim poveznicama:

Bez oboljelih od COVID- 19 OVDJE
Osobe pod sumnjom ili o boljele od COVID-19 OVDJE.

Dozatori i ostali uređaji za dezinfekcijska sredstva. Potrebno je provođenje re dovitih provjera kako bi se osiguralo pravilno funkcioniranje uređaja za dezinfekcijska sredstva. Neispravne jedinice potrebno je brzo popraviti ili zamijeniti.

Odlaganje otpada. U neposrednoj blizini radnog prostora preporučuje se postavljanje kante za otpatke s postavljenim vrećicama i odgovarajućim poklopcima.

Organizacija i provedba postupka prikupljanja potpisa

Informiranost volontera i drugog osoblja. Prije početka rada/otvaranja potrebno je educirati volontere i osoblje o svim mjerama koje se provode.

Maksimalni broj osoba u zatvorenim prostorijama. Ako se potpisi prikupljaju u zatvorenim prostorijama, organizatori će najveći broj sudionika koji mogu istovremeno boraviti u zatvorenim prostorima, uz poštovanje preporučenog kriterija od jedne osobe na 4 m2 i fizičkog razmaka od 1,5 m, odrediti sukladno veličini prostorija objekta.

Raspored sjedećih i stajaćih mjesta. Sjedeća i stajaća mjesta rasporediti tako da budu na međusobnoj udaljenosti od 1,5 metra.

Građani. Pristupanje štandu za prikupljanje potpisa organizirati na način da se zadovoljava kriterij udaljenosti od 1,5 metra između volontera i građana. Ako građani stoje u red u za pristup štandu, potrebno je pridržavati se preporučenog fizičkog razmaka.

Promotivni materijali. Ako se na štandu, osim prikupljanja potpisa, dijele promotivni materijali, preporučuje se da se podjela promotivnih materijala provodi na način da jedan zaduženi volonter dijeli pojedinačne artikle građan ima, održavajući pritom što veću udaljenost i sa što manje kontakta te da učestalije dezinficira ruke.

Potpisivanje. Građani obvezno moraju provesti dezinfekciju ruku prije i nakon potpisivanja. Preporučuje se da građani don esu svoje kemijske olovke, što ne isključuje dez infekciju ruku prije i nakon potpisivanja.

Dnevno mjerenje tjelesne temperature. Volonteri i drugo osoblje trebaju kod kuće u jutarnjim satima, a prije dolaska u smjenu, izmjeriti tjelesnu temperaturu. Ako im je tjelesna temperatura viša od 37,2 °C u jutarnjim satima, ako se osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti (odnosi se na sve simptome i znakove bolesti, ne samo na bolesti dišnih puteva), odgađa planiranu aktivnost te se javlja nadležnom obiteljskom liječniku.

Dolazak suradnih djelatnika

Suradni djelatnici. Dolazak drugih osoba (npr. pomoćnika, kurira, dostavljača) treba organizirati na način da se prije dolaska te osobe telefonski najave i izmjere temperatu ru. Ako je tjelesna temperatura viša od 37,2 °C u jutarnjim satima, ako se osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti (odnosi se na sve simptome i znakove bolesti, ne samo na bolesti dišnih puteva), odgađa planiranu aktivnost te se javlja nadležnom obiteljskom liječniku. (koronavirus.hr)

PROMO
Sve potrebne informacije oko upisa kandidata, kao i sve odgovore na upite možete dobiti na brojeve telefona ili mobitela, SLATINA: 033 551 231; 033 553 222, mob. 098 436 961; ORAHOVICA: 033 675 523, te na e-mail: koic@vt.t-com.hr; skv.tkalcevic@gmail.com. Pratite nas i na Facebook stranici: AUTOŠKOLA CHAMPION

Klikom na reklamu ispod pomažete kvalitetnijem radu Domovina neta. Hvala!
⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩

Objavljene upute za provedbu državne mature: Evo kako će izgledati polaganje

Domovina net: Vijesti iz Slatine, Virovitičko-podravske županije, Slavonije i Baranje, te Lijepe naše; kontakt-dragutinfisli@gmail.com


Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je upute za provedbu državne mature izrađene u suradnji s Nacionalnim centrom za vanjsko vrednovanje obrazovanja i Ministarstvom znanosti i obrazovanja. Prenosimo ih u cijelosti.

S epidemiološkog stajališta ispite državne mature preporučljivo je organizirati na način da se pisanje A i B razine ispita odvoji u zasebne dane kako bi se smanjio broj pristupnika (učenika ili kandidata) koji u istom terminu (danu) dolaze u ustanove. Na taj će se način rasteretiti javni prijevoz, omogućiti održavanje veće distance (2 m razmaka) te organizacija polaganja ispita u izdvojenom prostoru za veći broj pristupnika (vidjeti dalje u tekstu).

Predlaže se da se veći ispiti organiziraju tako da se u jednom danu održava jedan ispit (ili dio ispita, test ili esej, ako se radi o ispitu hrvatskog jezika) kako bi se mogla provesti primjerena higijena prostorija i provjetravanje te osigurati dovoljno vremena za ulazak i izlazak pristupnika iz ustanove uz održavanje razmaka od 2 metra.

Pristup državnoj maturi u trenutnoj epidemiološkoj situaciji
Tijekom epidemije novog koronavirusa, na ispite državne mature ne dolaze pristupnici koji pokazuje znakove akutne respiratorne bolesti (povišena tjelesna temperatura, kašalj, poteškoće u disanju, poremećaj osjeta njuha i okusa i sl.). Na ispite nije dopušten dolazak pristupnicima kojima je utvrđena zaraza COVID-19. Pristupnici koji ne dođu na ispit državne mature u ljetnom roku iz bilo kojeg od ta dva razloga, ili drugih zdravstvenih razloga, ako će im zdravstveno stanje dopustiti polagat će ispite državne mature u drugom, jesenskom terminu prema uputama Ministarstva znanosti i obrazovanja.

O navedenom kao i o ovim Uputama u cjelini potrebno je pristupnike obavijestiti na primjeren način (npr. na mrežnim stranicama nadležnih institucija, putem komunikacije elektroničkom poštom ili slično) dok posebna izjava pristupnika vezana uz ove Upute nije potreba.

Mjere opreza prije ispita
Svim pristupnicima, djelatnicima uključenim u provedbu ispita državne mature i pomoćnicima na ispitu državne mature, u razdoblju prije prvog ispita te do posljednjeg ispita preporučuje se, koliko je moguće s obzirom na druge životne obaveze i okolnosti, da se pridržavaju pravila koja smanjuju mogućnost zaraze (dosljedno pridržavanje fizičke udaljenosti i pojačana osobna higijena).

Djelatnici i pomoćnici na ispitu državne mature ne ulaze u vanjske prostore (dvorište, vrt, igralište) i unutarnje prostore ustanove u kojoj se provodi ispit državne mature prije ispita i tijekom ispita ako imaju povišenu tjelesnu temperaturu, respiratorne simptome poput kašlja i kratkog daha, ako su u samoizolaciji ili ako je kod njih utvrđena zaraza s COVID-19.

Djelatnike s kroničnim bolestima koji možebitno imaju veći rizik za razvoj težih oblika bolesti COVID-19 (osobe s respiratornim, kardiovaskularnim, malignim bolestima, dijabetesom, imunodeficijencijama) potrebno je, ako je moguće, rasporediti na takve aktivnosti koje ne zahtijevaju učestali kontakt s većim brojem osobama ili se takvim djelatnicima preporučuje da nose maske.

Kandidat koji u razdoblju u kojem polaže ispite državne mature razvije respiratorne simptome ili povišenu tjelesnu temperaturu dužan je o tome telefonom obavijestiti liječnika obiteljske medicine. Učenik o navedenom obavještava liječnika obiteljske medicine i školskog liječnika (obavještavanje epidemiološke službe slijedi prema indikaciji).

U slučaju da se nakon pisanja ispita državne mature utvrdi da je kod nekog sudionika utvrđena zaraza sa SARS-CoV2, postupa se sukladno uputama epidemiološke službe.

Ako u vrijeme ispita državne mature bude pristupnika kojima je izrečena mjera samoizolacije, uvjeti pristupanja ispitima državne mature utvrdit će se kroz posebne epidemiološke preporuke sukladno aktualnoj epidemiološkoj situaciji.

Ispitni prostor i dolazak pristupnika
Mjesto održavanja državne mature i pripadajuće prostorije, uključujući i sanitarne prostorije, potrebno je prije prvog ispita te na kraju svakog radnog dana temeljito oprati i dezinficirati u okviru rutinskog uobičajenog čišćenja. Neposredno prije dolaska kandidata preporučuje se provjetravanje prostorija (ulazak i cirkulacija svježeg zraka u trajanju od najmanje pola sata). U svim sanitarnim čvorovima treba osigurati sapun i jednokratne ručnike (papirnate ubruse) za ruke, te koš za otpad ako je moguće s poklopcem koji se mora isprazniti čim se napuni.

Dolazak učenika na državnu maturu treba organizirati na način da se učenici ne grupiraju pri dolasku (izvan i unutar ustanove poželjan je fizički razmak od 2 metra). Kandidate treba prije dolaska upozoriti da ponesu pribor koji im je potreban za ispit (ako je tako propisano ispitnim katalogom) te da si prije dolaska izmjere tjelesnu temperaturu.
Na ulazu u ustanovu treba smjestiti dozator s dezinficijensom kako bi svaki pristupnik mogao dezinficirati ruke. Pristupnik zatim nastavlja ravno prema ispitnoj prostoriji u kojoj piše ispit.

Kretanje pristupnika
Kretanje pristupnika u ustanovi nastojat će se organizirati na način da pristupnici, ako to nije nužno, sami ne otvaraju ni ne zatvaraju vrata.

Održavanje ispita
Pisani ispit provodi se u dovoljno velikoj prostoriji iza zatvorenih vrata i, ako je moguće s obzirom na buku i vremenske prilike, s otvorenim prozorima (izuzetak je slušni dio ispita stranih jezika, kada je potrebno zatvoriti prozore kako bi se smanjio rizik buke). Pristupnike na stolu dočekuje vrećica s ispitnim materijalom, kako bi se smanjila interakcija ljudi u istoj prostoriji. Pristupnici ulaze jedan po jedan i sjedaju na svoje ispitno mjesto prema rasporedu koji se nalazi na ulazu u prostoriju. Razmak među pristupnicima, dežurnim nastavnicima i voditeljima u ispitnoj prostoriji treba biti 2 metra.

Dopušteni predmeti
Pristupnici tijekom pisanja ispita na radnome stolu smiju imati samo osobnu iskaznicu, pribor za pisanje propisan ispitnim katalogom za svaki predmet, vlastitu kemijsku olovku, bočicu s vodom i ispitne materijale. Sve ostale stvari (mobilne uređaje…) pristupnik stavlja u svoju torbu koju odlaže na za to predviđeno mjesto u ili izvan ispitne prostorije. Ako zbog zdravstvenog stanja pristupnik treba tijekom pisanja ispita konzumirati hranu ili slatkiše, odlaže ih na stol voditelja ispitne prostorije i po potrebi konzumira izvan ispitne prostorije.

Ustanova priprema određeni broj kemijskih olovaka za pristupnike koji su zaboravili ponijeti kemijsku olovku na ispit. Tu kemijsku olovku pristupnik nakon ispita odnosi sa sobom.

Izlazak pristupnika
Po završetku pisanja ispita pristupnik odlaže ispitni materijal na rub stola i dizanjem ruke obavještava dežurnog nastavnika da je završio. Sve što je donio pristupnik odnosi sa sobom kada napušta ispitnu prostoriju (kemijsku olovku, osobnu iskaznicu, pribor za pisanje, bočicu s vodom, lijekove i ostatke hrane/slatkiša). Preporučuje se da se izlazak pristupnika iz ispitne prostorije i ustanove organizira tako da izlaze jedan po jedan, i to prvi izlazi pristupnik najbliži vratima. Međutim, ako netko ranije završi ili odustane od pisanja ispita, treba mu omogućiti izlazak iz prostorije. Pri izlasku iz ustanove pristupnici dezinficiraju ruke koristeći dozatore s dezinficijensima na izlazu iz ustanove. Pristupnike treba podsjetiti da i nakon završetka ispita drže razmak, da se ne zadržavaju u grupama i ne ostvaruju bliske međusobne kontakte.

Čišćenje prostorija nakon ispita
Po završetku ispita prostorije treba očistiti (pod se pere uobičajenim deterdžentom za pranje, a površine koje su se dodirivale (kvake, stolovi i slično) treba prebrisati dezinficijensom. Prostorije se dobro provjetravaju (prozori se drže širom otvorenima najmanje pola sata).

Nošenje maski
Ako se provedba ispita može organizirati na opisani način, nošenje maski ili drugih pokrivala za usta i nos kod pristupnika i svih koji sudjeluju u provedbi ispita državne mature nije nužno ali se preporučuje. Osobe koje provjeravaju osobne iskaznice te osobe koje provode druge aktivnosti kod kojih se ne može držati distanca u odnosu na veći broj osoba te od kojih se uzimaju u ruke predmeti od većeg broja osoba, trebaju nositi masku i rukavice. Nakon završetka postupka rukavice se skidaju i bacaju u koš za otpad s poklopcem. Zatim treba temeljito oprati ruke tekućom vodom i sapunom u trajanju od 20 sekundi. Nošenje maski je obavezno u specifičnim situacijama koje su navedene u nastavku ovih uputa. Provjera identiteta pristupnika koji nosi masku provodi se na način da pristupnik nakratko spusti masku s lica na udaljenosti od 2 m od osobe zadužena za provjeru osobnih iskaznica te potom vraća masku na lice. Maska se nosi na način da cijelo vrijeme prekriva nos i usta.
Uputa za korištenje dezinficijensa za ruke

Ruke je potrebno dezinficirati pri ulasku u ustanovu i izlasku iz nje na sljedeći način:

-sredstvo za dezinfekciju treba nanijeti na suhe i čiste dlanove u količini od 1 do 2 ml (obično jedan potisak, ili prema uputama proizvođača),

-dlanove i područje između prstiju treba protrljati dok se ne osuše, a sredstvo nije potrebno ispirati,

-treba paziti na pravilnu i redovitu upotrebu dezinficijensa za ruke i osigurati dostatnu količinu
dezinficijensa odnosno javiti zaduženoj osobi kada je sredstvo u dozatoru pri kraju, kako bi se osiguralo novo.


Prilagodba ispitne tehnologije na ispitima državne mature

Pravo na produljeno vrijeme ispita. Pristupnicima kojima je Odlukom o prilagodbi odobreno produljeno vrijeme pisanja ispita u rasporedu sjedenja treba osigurati najudaljenije mjesto u prostoriji kako bi po završetku redovnog vremena trajanja ispita mogli nastaviti pisati ispit u prostoriji.

Polaganje ispita u izdvojenom prostoru
Kod polaganja ispita u izdvojenom prostoru, dežurni nastavnici održavaju razmak od pristupnika od najmanje 2 metra, dok u prostoriju ulaze samo osobe koje su nužne za provedbu ispita.
Pravo na stručnu podršku osobnog pomagača. Ako je pristupniku Odlukom o prilagodbi odobrena stručna podrška pomoćnika na ispitu državne mature (dalje u tekstu osobni pomoćnik), ispit se provodi u izdvojenom prostoru i osobni pomoćnik nosi medicinsku (kiruršku) masku. Preporučuje se da osobni pomoćnik od pristupnika drži koliko je moguće veći razmak. Međutim, zbog potrebe neposrednog rada i pružanja stručne podrške to se vjerojatno neće moći ostvariti, bilo da se ispit provodi u izdvojenom prostoru ustanove, u kući pristupnika ili u bolnici. Pristupnik kojemu je neophodna podrška roditelja ili osobnog asistenta izvan prostorije u kojoj polaže ispit (kod odlaska na toalet i sl.) ima pravo na takvu pomoć na način da roditelj/osobni asistent poštuje sve navedene obaveze za osobe uključene u provedbu ispita državne mature (držanje razmaka, pojačana higijena i sl.).

Pristupnici s teškoćama
Pristupnici s teškoćama ili težim zdravstvenim smetnjama koji koriste neku drugu vrstu opreme ili pomagala imaju je pravo donijeti i odnijeti sa sobom, ako nije drugačije dogovoreno.

Polaganje ispita kod kuće
Kod polaganja ispita državne mature kod kuće, dežurni nastavnici koji dolaze u kuću pristupnika nose kirurške maske te dezinficijense za ruke (prije ulaska u kuću i nakon izlaska iz nje dežurni nastavnici dezinficiraju ruke). Rukavice nisu neophodne ali se mogu koristi na način da se stavljaju na ruke kod ulaska u kućanstvo te skidaju nakon izlaska iz njega, odlažu u PVC-vrećicu koju nastavnici odnose sa sobom te odlažu u koš za otpad s poklopcem. Kada je to moguće, u kućanstvu nastavnici održavaju razmak od najmanje 2 m u odnosu na druge ukućane i u donosu na pristupnika. Ako je riječ o pristupniku s narušenim imunitetom organizma, dežurni nastavnici kod ulaska u dom stavljaju jednokratne nazuvke na cipele, dežurni nastavnici nose kirurške maske kao i pristupnik ako pristupnikovo zdravstveno stanje to omogućuje. Pritom se postupa sukladno možebitnim specifičnim preporukama liječnika specijalista koji skrbi za osnovnu bolest pristupnika. Polaganje ispita državne mature u bolnici provodi se sukladno protokolima bolnice.
Posebni uvjeti za učenike s kroničnim bolestima

Za učenike s kroničnim bolestima koje možebitno predstavljaju veći rizik za zarazu i razvoj težih oblika bolesti COVID-19 (učenici s respiratornim, kardiovaskularnim, malignim bolestima, dijabetesom, imuno- deficijencijama, učenici s većim tjelesnih/motoričkim oštećenjima) potrebno je omogućiti sljedeće:

-ako zdravstveno stanje učenika dozvoljava nošenje maske, preporučuje se osigurati medicinsku (kiruršku) masku za navedenog učenik te fizički razmak od drugih učenika od najmanje 2 m i ako je moguće nešto manji broj osoba u istom prostoru,

-ako zdravstveno stanje učenika ne dozvoljava nošenje maske, preporuča se polaganje ispita u izdvojenom prostoru; pritom svi djelatnici koji moraju biti prisutni u istoj prostoriji koriste medicinsku masku.

Učenike čije zdravstveno stanje zahtijeva češće odlaske u toalet odnosno napuštanje prostorije u kojoj pišu ispit (dijabetes, bolesti urinarnog trakta, upalne bolesti crijeva itd.) treba smjestiti što bliže izlaznim vratima prostorije čak i kada im je omogućeno produljeno trajanje ispita (uključujući primjenu članka 23. Pravilnika o polaganju državne mature „Narodne novine“, broj 01/13, 41/19 i 127/19).

Nošenje maski za lice
Preporučuje se da ovi učenici preuzmu masku na ulazu u ustanovu, stave masku odmah prije ulaska u ustanovu, te je odnesu sa sobom nakon završetka ispita. Pristupnici i djelatnici dužni su prije ispita proučiti upute o pravilnom korištenju maske na poveznici.

Učenik je o navedenom zdravstvenom stanju dužan telefonom ili elektroničkim putem obavijestiti ispitnog koordinatora škole. Ispitni koordinator škole o zahtjevu svakog učenika obavještava telefonom i/ili e-korespondencijom nadležnog školskog liječnika. Na temelju mišljenja školskog liječnika (uvidom u medicinsku dokumentaciju), ispitni koordinator priprema popis učenika kojima je potrebna maska i izdvojeni prostor i/ili koje treba smjestiti bliže vratima radi mogućeg češćeg odlaska na toalet i izlaska iz prostorije u kojoj se piše ispit.

NAPOMENA
Navedene preporuke zahtijevaju određeno vrijeme pripreme uzimajući u obzir veliki broj sudionika ispita državne mature. No u cilju optimalizacije provedbe ovog zahtjevnog događanja, kod nastavka pozitivnog epidemiološkog trenda moguće je predvidjeti daljnje popuštanje predloženih mjera zaštite, neposredno prije početak ispita ili tijekom razdoblja polaganja ispita.
Završne preporuke

Ako nije moguće organizirati posao zbog većeg broja zaposlenika koji su u samoizolaciji, stožeri civilne zaštite (državni i lokalni) u koordinaciji s osnivačima mogu preraspodijeliti zaposlenike iz drugih odgojno- obrazovnih ustanova, a kako bi se osigurala kontinuirana provedba ispita državne mature.

Osigurana je kontinuirana nužna suradnja s osnivačem.

Za svaki zadatak ravnatelj zadužuje jednu odgovornu osobu, a dnevnu evidenciju o gore navedenom vodi ispitni koordinator.

Ove upute ne isključuju provođenje drugih preporuka sukladno aktualnoj i promijenjenoj epidemiološkoj situaciji.
Upute za čišćenje i dezinfekciju

Bez oboljelih od COVID-19 – OVDJE.
Osobe pod sumnjom ili oboljele od COVID-19 – OVDJE.
(koronavirus.hr)

PROMO
Sve potrebne informacije oko upisa kandidata, kao i sve odgovore na upite možete dobiti na brojeve telefona ili mobitela, SLATINA: 033 551 231; 033 553 222, mob. 098 436 961; ORAHOVICA: 033 675 523, te na e-mail: koic@vt.t-com.hr; skv.tkalcevic@gmail.com. Pratite nas i na Facebook stranici: AUTOŠKOLA CHAMPION

Klikom na reklamu ispod pomažete kvalitetnijem radu Domovina neta. Hvala!
⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩

MINISTARSTVO HRVATSKIH BRANITELJA-Objavljen javni poziv za dodjelu potpora za proširenje postojeće djelatnosti

Domovina net: Vijesti iz Slatine, Virovitičko-podravske županije, Slavonije i Baranje, te Lijepe naše; kontakt-dragutinfisli@gmail.com


Zbog unaprjeđenja učinkovitosti proizvodnih procesa, jačanja proizvodnih kapaciteta i postizanja boljih poslovnih rezultata zadruga i drugih malih poduzetnika, obrtnika i poljoprivrednika kao korisnika mjera Ministarstva hrvatskih branitelja koji su svojim dosadašnjim poslovanjem pokazali uspješnost, objavljuje se ovaj javni poziv.

U cilju provedbe Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja hrvatskih branitelja i članova njihovih obitelji za razdoblje od 2018. do 2020. godine, Ministarstvo hrvatskih branitelja objavilo je Javni poziv za dodjelu potpora za proširenje postojeće djelatnosti u 2020. godini koji će biti otvoren od 27. svibnja do 25. lipnja 2020. godine.

Tekst javnog poziva, kao i pripadajući obrasci za prijavu, dostupni su na mrežnoj stranici Ministarstva hrvatskih branitelja u dijelu Aktualni javni pozivi, u Ministarstvu hrvatskih branitelja te kod djelatnika Ministarstva u županijama. (branitelji.gov.hr, foto: ilustracija, M. Rođak)

PROMO
Sve potrebne informacije oko upisa kandidata, kao i sve odgovore na upite možete dobiti na brojeve telefona ili mobitela, SLATINA: 033 551 231; 033 553 222, mob. 098 436 961; ORAHOVICA: 033 675 523, te na e-mail: koic@vt.t-com.hr; skv.tkalcevic@gmail.com. Pratite nas i na Facebook stranici: AUTOŠKOLA CHAMPION

Klikom na reklamu ispod pomažete kvalitetnijem radu Domovina neta. Hvala!
⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩

Iz virovitičke Tvornice šećera nestalo 110 tona šećera, policija pronašla dio, za drugim još tragaju

Domovina net: Vijesti iz Slatine, Virovitičko-podravske županije, Slavonije i Baranje, te Lijepe naše; kontakt-dragutinfisli@gmail.com


Iz Tvornice šećera Viro nestalo je ukupno 110 tona šećera, a šteta je veća od 374.800 kuna! Izvijestila je to PU virovitičko-podravska u današnjem (četvrtak) priopćenju za medije, u kojem stoji i kako su pronašli gotovo osamdeset tona otuđenog šećera u samo jednom danu, dok se za ostatkom još uvijek traga.

Što se dogodilo? Naime, ovog ponedjeljka (25. svibnja), iz Tvornice šećera Viro policiji je dojavljeno kako je nepoznati počinitelj ili više njih u vremenskom periodu od 22. do 25. svibnja iz hale pakirnice i skladišta ukrao 21 paletu pakiranog šećera u ambalaži od jednog kilograma, odnosno ukupno 21 000 kilograma.

Policija je izvijestila kako je nepoznati počinitelj ili više njih iskoristio originalni ključ kojim je ušao u halu i skladište šećera u šećerani, gdje su uporabom viličara izvezli 21 paletu pakiranog šećera u ambalaži od jednog kilograma ukupne težine 21000 kilograma te ga nepoznatim teretnim vozilom otuđili u nepoznatom pravcu.


TRAŽILI 21 TONU, PRONAŠLI GOTOVO 80

Istog dana, u ponedjeljak, u večernjim satima policija je temeljem naloga županijskog suda u Bjelovaru pretražila dom i druge prostorije na području Virovitice kod 39-godišnjaka i obiteljskog domaćinstva 60-godišnjaka, a kojima se koristi 39-godišnjak.

Policiji je pritom, možemo simbolično reći, pala “sjekira u šećer”, jer su umjesto 21 prijavljeno nestalu tonu pronašli višestruko više – čak  61 900 kilograma šećera pakiranih na paletama, kao i teretno vozilo zagrebačkih registarskih oznaka. Njime se služio osumnjičeni 39-godišnjak, a u prtljažniku je pronađeno dodatnih 18 paleta s više od 17 800 kilograma šećera.

GDJE JE JOŠ 30 TONA?

Protiv 39-godišnjaka podnijet će kaznenu prijavu zbog postojanja osnovane sumnje u počinjenje kaznenog djela prikrivanja, a u utorak (26. svibnja) proveli su kriminalističko istraživanje nad 48-godišnjakom i 52-godišnjakom, zbog sumnje za kazneno djelo teške krađe.

Sav pronađen šećer vraćen je u Tvornicu šećera Virovitica, no budući da je jučer (srijeda) iz tvornice stigao odštetni zahtjev u kojem je navedeno da im je otuđeno ukupno 110 tona šećera te da im je počinjena materijalna šteta u novčanom iznosu od 374.800 kuna, postavlja se pitanje gdje je preostalih 30 tona. Na njega će odgovoriti policija. Prema zasad neslužbenim informacijama, riječ je o “poslu iznutra”, odnosno počinitelji su usko vezani uz Tvornicu šećera Virovitica. (icv.hr, mlo, foto: M. Lukačić i M. Rođak)

PROMO
Sve potrebne informacije oko upisa kandidata, kao i sve odgovore na upite možete dobiti na brojeve telefona ili mobitela, SLATINA: 033 551 231; 033 553 222, mob. 098 436 961; ORAHOVICA: 033 675 523, te na e-mail: koic@vt.t-com.hr; skv.tkalcevic@gmail.com. Pratite nas i na Facebook stranici: AUTOŠKOLA CHAMPION

Klikom na reklamu ispod pomažete kvalitetnijem radu Domovina neta. Hvala!
⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩