U vrijeme koronavirusa, kada se osobni kontakti uz pridržavanje epidemioloških mjera smanjuje na najmanju moguću mjeru, u Virovitičko-podravskoj županiji u suradnji s Ministarstvom pravosuđa i uprave među prvima su u Hrvatskoj podržali sve moguće novine za građane s ovog područja, kako bi im se „hodanje od šaltera do šaltera“ ili čekanje u redovima za pojedine dokumente, svelo na najmanju moguću mjeru, odnosno svelo se gotovo na – „jedan klik mišem“. Osim toga, za prijave poslane putem sustava e-Građani, građani ne plaćaju nikakve pristojbe. Izdavanje potrebnih im osobnih dokumenata je potpuno besplatno.
– Danas naši građani ne moraju ići od ustanove do ustanove kako bi izvadili dokumente. Na jednom mjestu dobit će sve potrebno – naglašava pročelnica Službe za poslove župana i opće poslove Virovitičko-podravske županije Jasna Abramović.
Tako kroz sustav e-Novorođenče, roditelji prijavljuju rođenje djeteta putem interneta iz udobnosti doma, uz elektroničku osobnu iskaznicu i čitač pametnih kartica. Putem osobnog korisničkog pretinca im se dostavljaju zapisi i dokumenti: elektronički zapis iz matice rođenih i evidencije državljanstva, uvjerenje o prebivalištu, potvrda o prijavi na HZZO te porezne olakšice. Roditelji automatski mogu zatražiti i jednokratnu novčanu naknadu od HZZO-a, kao i novčanu potporu svog grada ili općine, a na području VPŽ to se za sada odnosi na: Orahovicu, Crnac, Čađavicu, Novu Bukovicu i Voćin.
Ove dodatna usluga uvelike olakšava roditeljima te umjesto da skupljaju dokumentaciju i fizički je predaju u općini ili gradu od sada u samo nekoliko klikova mogu sami predati i taj zahtjev.
Istina, oni to mogu učiniti dolaskom u prostore Virovitičko-podravske županije, a tada će im, na jednom mjestu, sve biti riješeno „za pet minuta“. Djelatnici Virovitičko-podravske županije će im odraditi i prijavu zdravstvenog osiguranja i podnošenje zahtjeva za jednokratnu pomoć HZZO-a i zahtjev za upis promjene osobnog odbitka na poreznim karticama roditelja. Nekada su zbog toga, morali ići od ustanove do ustanove, gubiti vrijeme, a danas sve to mogu obaviti na jednom mjestu.
– Ovo su pravi učinci ove reforme. Maksimalno se približiti stanovnicima naše županije, olakšati im proces dobivanja određenih dozvola i dokumenata, ubrzati rješavanje predmeta i za građane i poduzetnike, riješiti „stajanje u redovima“, jer uostalom, to je naša uloga. Mi smo ti koji smo na usluzi našim građanima – naglasio je župan Igor Andrović.
Osim toga, u Virovitičko-podravskoj županiji se mogu podnesti i zahtjevi za novčanu pomoć za opremu novorođenog djeteta koju daju pojedine općine i gradovi. Ovu uslugu koja omogućuje svojim sugrađanima kvalitetnije i brže ostvarivanje prava prepoznale su neke od jedinica lokalne samouprave s područja VPŽ (četiri općine i jedan grad), a očekuje se kako će i ostali gradovi i općine, vidjeti prednost ove mogućnosti.
Kako bi dodatno pospješili i omogućili „bržu komunikaciju“, Virovitičko-podravska županija u suradnji s Općom bolnicom Virovitica svim majkama s područja naše Županije koje posjeduju elektroničku osobnu iskaznicu poklonit će prilikom izlaska iz rodilišta čitač pametnih kartica kako bi im tako olakšali, ali ih i potaknuli na novu mogućnost prijave djeteta. Ako roditelji „zapnu u prijavi“ putem weba, tijekom cijelog procesa prijave djeteta putem interneta na raspolaganju su im službenici matičnog ureda koji će ih u slučaju potrebe voditi korak po korak kroz sustav.
Od 1. srpnja na području Virovitičko-podravske županije dostupna je i usluga e-Prijava vjenčanja. Ona omogućava mladencima, punoljetnim državljanima Republike Hrvatske, da prijave sklapanje braka u građanskom obliku, u bilo kojem matičnom uredu na području Virovitičko-podravske županije 30 do 45 dana unaprijed. Sve to bez odlaska u matični ured putem Interneta. Budući mladenci samo se trebaju pojaviti na zakazanom mjestu vjenčanja.
– Za prijavu na uslugu je potrebna vjerodajnica minimalno značajne razine sigurnosti ili razine 3, na primjer m/Token ili korištenje pristupnih podataka Internet bankarstva, uključenih u sustav e-Građani. Proces podnošenja zahtjeva moguće je započeti od strane ženika ili nevjeste. Tek nakon što jedan od ženika/nevjeste popuni prijavu, ista će biti dostupna drugom ženiku/nevjesti koji ga može pregledati, dopisati podatke i potvrditi. Nakon potvrde od strane ženika i nevjeste, prijava dolazi na odobrenje u nadležni matični ured prema odabranoj lokaciji sklapanja braka. Novom uslugom mladencima smo omogućili prijavu sklapanja braka bez odlaska u matični ured – naglasila je Jasna Abramović.
Putem sustava e-Pristojbe omogućeno je online i kartično plaćanje upravnih pristojbi i naknada za javne usluge koje pružaju županijska upravna tijela. Tako građani štede na vremenu, ne moraju više u kupovinu biljega već sve usluge mogu na licu mjesta platiti karticom.
– Virovitičko-podravska županija kontinuirano prati sve novitete u procesu digitalizacije javne uprave te obučava svoje djelatnike za rad s istima. Tako olakšavamo građanima uštedjeti vrijeme za nepotrebno „hodanje od šaltera do šaltera“, ali i novac, jer za osobne dokumente poslane putem sustava e-Građani ne plaćaju pristojbe. Osim toga, ovaj oblik internetske komunikacije, smatramo posebno važnim u ovo vrijeme pandemije virusa COVID-19, kada svaki nepotrebni izlazak iz doma može predstavljati predstavlja rizik za zdravlje naših građana – zaključio je virovitičko-podravski župan Igor Andrović.(vpz.hr; Foto: Kristijan Toplak)
PROMO
Svi zainteresirani mogu nas posjetiti u Ulici bana Josipa Jelačića 37 (kod Doma zdravlja) u Slatini ili nas kontaktirati na broj telefona 033-551-000 ili brojeve mobitela 091-6050-334 i 098-918-6543. Očekujemo Vas i radujemo se Vašem dolasku! Pratite nas na internet stranici autoskolazebra.hr i Facebook stranici Autoškola Zebra Slatina
Klikom na reklamu ispod pomažete kvalitetnijem radu Domovina neta. Hvala!
⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩