srijeda, 19. rujna 2018.

Prodavači su dužni vratiti puni iznos, no nekad nemaju sitnih kovanica u blagajni

Domovina net: Vijesti iz Slatine, Virovitičko-podravske županije, Slavonije i Baranje, te Lijepe naše; kontakt-dragutinfisli@gmail.com


Zaokruživanje iznosa računa - lipa na kune - nije nikakva novost, dapače, u praksi se to događa svakodnevno. Provjerila je to i autorica teksta koja je u svakodnevnoj kupnji namirnica zamijetila da joj prodavači nerijetko cijenu koja ne završava na puni kunski iznos upravo na njega zaokružuju.

Primjerice, cijenu polovice pečenog pileta u jednoj prodavaonici gdje proizvod stoji 17,98 kuna prodavačica je odmah zaokružila na 18 kuna. Isto je bilo i pri kupnji čokolade u prodavaonici gdje je za iznos od 11,97 kuna prodavačica zatražila 12 kuna. Pravila se, kako je provjerila, drže samo u velikim trgovačkim centrima, gdje je kupcu na blagajni vidljiv iznos cjelokupnog računa. No u manjim prodavaonicama to nije slučaj.

Ipak, sve novčanice kojima prodavač raspolaže dužan je vratiti, upozorava predsjednica Sindikata trgovine Hrvatske Zlatica Štulić, dodajući da je u tom slučaju kupac taj koji određuje hoće li uzeti i posljednju lipu ili ne. No prodavači ne smiju izreći cijenu višu od one koja zapravo jest.
- Može se dogoditi da prodavač u jednom trenutku nema kovanice po lipu i nije u stanju vratiti točan iznos, no o tome trebaju obavijestiti kupca. Nama u STH-u prodavači često govore da nemaju sitnih kovanica, pa katkad zbog toga prodavači ostanu dužni kupcu ili kupci prodavaču – kaže Štulić. Dodaje kako je račun pravi dokaz koliko koji proizvod stoji. Štulić smatra da prodavač ne smije izreći veći iznos nego što doista jest, no kako smo se uvjerili u suprotno, savjetuje prodavačima da uvijek kažu stvarni iznos, a potom, ako nemaju dovoljno sitnih kovanica u optjecaju, zajedno s kupcem odluče o naplati.

- Znamo da stranci uvijek čekaju svaku lipu za povrat, i to je, između ostalog, razlog zbog kojeg bi i prodavači uvijek uza se trebali imati raspoložive apoene. Također, iznos u blagajni mora biti točan na kraju radnoga dana, ali se upravo zbog tih sitnih kovanica dogodi da je razlika u nekoliko lipa – dodaje Štulić.

Podsjetimo da se nedavno u Osijeku dogodio slučaj da prodavačica nije željela uopće primiti kovanice od lipu, dvije ili pet, te je Osječanki rekla kako te apoene ona u pravilu - baca! Iz Hrvatske narodne banke tada su poručili da je bacanje novca zakonski kažnjivo. I dok se netko, rekli bismo, "razbacuje" lipama, uvijek ima onih kojima je i ta lipa vrijedna, i ako je trebaju dobiti natrag, red je da se toga prodavači pridržavaju. (M. Mihelić-Glas Slavonije)

PROMO
Sve potrebne informacije oko upisa kandidata, kao i sve odgovore na upite možete dobiti na brojeve telefona ili mobitela, SLATINA: 033 551 231; 033 553 222, mob. 098 436 961; ORAHOVICA: 033 675 523, te na e-mail: koic@vt.t-com.hr; skv.tkalcevic@gmail.com. Pratite nas i na Facebook stranici AUTOŠKOLA CHAMPION

PROMO
OUTLET KERAMIKE SLATINA - Vrhunska talijanska keramika za unutarnje i vanjsko oblaganje podova i zidova, raznih dimenzija i boja. Velike količine na lageru na adresi Ulica bana Jelačića 15 Slatina. Sve kupljeno kod nas u Outlet Keramike dovozimo na adresu kupca!
Informacije na br. mob. 098/181-6490 i 098/135-5371. Više o ponudi pogledajte klikom na:  OUTLET KERAMIKE
Klikom na reklamu ispod pomažete kvalitetnijem radu Domovina neta. Hvala!
⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩⇩