nedjelja, 22. studenoga 2015.

Blagdanska potrošnja 11,5 milijardi kuna

Vijesti iz Slatine, Virovitičko-podravske županije, Slavonije i Baranje, te Lijepe naše; kontakt-dragutinfisli@gmail.com




- Promjena poreza na dohodak uz blago povećanje neto plaća odrazila se na optimizam potrošača te je promet u trgovini na malo rastao prosječno po stopi od 2,1% u odnosu na prethodnu 2014. – kazala je direktorica Sektora za trgovinu HGK Ema Culi analizirajući trendove u trgovini.


Culi ističe da je i promet na razini EU u prvih devet mjeseci 2015. bio u prosjeku 3 % veći te se oporavak EU gospodarstva reflektirao i na većinu europskih zemalja, pa tako i na RH. Ujedno je u listopadu ove godine zabilježen godišnji pad potrošačkih cijena od 0,9% što se također odražava na ponašanje potrošača i povećanje prometa.

Analize su pokazale i promjene u navikama potrošača koji su, u odnosu na pretkriznu 2008., danas racionalniji - Cijena je postala ključni faktor pri kupnji! – zaključuje Culi.

Prosinac je tradicionalni mjesec trgovine i pojačanje potrošnje. Trgovci nude posebne prodaje, a udarni dani prosinačke kupovine odnose se tradicionalno na vikend prije samog Božića, odnosno na razdoblje od 19. prosinca do 24. prosinca.

Na temelju Zakona o fiskalizaciji u prometu gotovinom, uočen je trend porasta broja izdanih računa kao i povećanje ukupnih iznosa računa u prosincu 2013. i prosincu 2014. godine. Pa je tako u prosincu 2014. povećan broj izdanih računa za 2,63% u odnosu na prosinac 2013. godine te je za 3,33% povećan i ukupni iznos računa u trgovini na malo.

- HGK procjenjuje da će hrvatski građani za blagdane 2015. potrošiti oko 11,5 milijardi kuna, što bi bio prvi rast nakon četiri godine - izjavila je pomoćnica direktora Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić. Dodala je kako razlog takve procjene leži u rastu prometa u trgovini na malo u posljednjih 14 mjeseci te povećanju neto plaća uslijed izmjena Zakona o porezu na dohodak, što je pozitivno utjecalo na osobnu potrošnju.

U Komori su pozvali građane da pri kupnji daju prednost hrvatskim domaćim proizvodima.

- Samo pet posto veća potrošnja domaćih proizvoda imala bi ljekovit učinak na hrvatsko gospodarstvo - istaknula je Tomislava Ravlić.

Za blagdane u Hrvatskoj najviše se kupuju: dječje igračke, kozmetika, odjeća i obuća, hrana (odojak, purica, bakalar), alkoholna i bezalkoholna pića, namirnice za kolače, mobiteli, televizori, glazbene linije, kućna kina, CD i DVD, knjige i osobna računala, božićne dekoracije.(hgk.hr)



Promo :