Blog zamišljen da bez rezerve iznese istinu. Nezavisan,vlastitim financiranjem, nitko ne može usmjeravati autora u njegovom viđenju anomalija društva na koje upozorava....E-mail bloga/fajsdr@gmail.com/Dragutin Fišli, Slatina.
Ministar Željko Jovanović prije nekoliko minuta na svom se Facebook profilu javno obratio Tomislavu Karamarku obavijestivši ga da su ''Paketi za Tomislava Karamarka poslani'', misleći na udžbenike iz povijesti , povodom Karamarkove izjave da udžbenici marginaliziraju Domovinski rat, a što, po Jovanoviću, nije točno.
''Paketi za Tomislava Karamarka poslani : Poštovani gospodine Karamarko,budući da ste u subotu, 22. ožujka, na obnoviteljskom skupu Akademske zajednice HDZ-a „Ante Starčević“, među ostalim ustvrdili da naši udžbenici povijesti marginaliziraju Domovinski rat dostavljam Vam sve važeće udžbenike povijesti za osnovnu i srednju školu, kao i one koji će se u nastavi povijesti koristiti od iduće školske godine, a u kojima se sukladno nastavnom Planu i programu nastave povijesti nalaze i cjeline koje obrađuju događaje iz Domovinskog rata.
Nove udžbenike učenici i roditelji imat će priliku vidjeti tek u rujnu 2014. godine, no s obzirom na vaš interes za povijest smatrao sam primjerenim omogućiti Vam da budete jedna od prvih osoba koja će prelistati nove udžbenike.
Začuđujuće je, a nadasve ironično, da ste javno izrekli kako se u udžbenicima povijesti marginalizira Domovinski rat upravo na skupu koji je, nadam se, trebao poslati poruku o tome koliko su za hrvatsko društvo važna činjenično utemeljena znanstvena istraživanja i uloga znanstvenika. Naime, već površnim uvidom u udžbenike koje Vam šaljem, svakome, pa i amateru, razvidno je koliko je Vaša teza netočna i zlonamjerna. Shodno tome, najblaže što Vam mogu poručiti jest da je neozbiljno od čelnika najveće opozicijske stranke, a k' tome još i po struci profesora povijesti, davati tvrdnje koje se ni na koji način ne mogu potkrijepiti činjenicama.
S obzirom na to da sam ja, za razliku od Vas, upoznat s načelima znanosti i znanstveno-istraživačkog rada, a jedno je od temelja znanosti jest provjerljivost, smatrao sam u najmanju ruku korektnim pružiti Vam mogućnost da sami, uvidom u sadržaj udžbenika, utvrdite da ono što ste javno izrekli nema veze s činjenicama. Kako bih Vam dodatno olakšao istraživanje, pripremio sam Vam i kratki pregled prikaza Domovinskog rata u udžbenicima povijesti za 8. razred, koji Vam u nastavku šaljem.
Naime, suprotno Vašim tvrdnjama, Domovinskom ratu u udžbenicima povijesti posvećena je posebna pozornost, što se vidi već i kroz količinu sadržaja, koji je nastavnicima na raspolaganju. Planom i programom za povijest predviđeno je da se Domovinski rat radi najviše četiri nastavna sata. S obzirom na važnost teme, svi su izdavači u svojim udžbenicima pripremili i više od 20-ak stranica posvećenih toj temi. To je daleko više od prosjeka broja stranica po nastavnom satu inače.
Što se samoga sadržaja tiče, u svim se odobrenim udžbenicima izrijekom spominju i obrađuju svi ključni događaji vezani uz Domovinski rat: početak balvan-revolucije u ljeto 1990., srpska okupacija Plitvica u proljeće 1991., pogibija Josipa Jovića („krvavi Uskrs“), osnivanje Zbora narodne garde, Brijunska deklaracija, te svi važni događaji koji stoje na početku ratnih sukoba. Od izdavača do izdavača, dodani su i detalji o masakru u Borovu Naselju, Trpinjskoj cesti te o mirotvornim naporima Vlade Gotovca.
Nakon opisa rasplamsavanja ratnih sukoba, uz prikaz stradanja civila u Vukovaru (Školska knjiga), prikazuju se važne vojne operacije, s posebnim osvrtom na okupaciju Vukovara (Alfa), osamostaljivanje i njezino međunarodno priznanje, s detaljima o ulozi Vatikana (Profil). U udžbenicima se skreće pozornost i na probleme koje je mlada hrvatska vojska imala u naoružavanju. Svi odobreni udžbenici objašnjavaju politiku etničkog čišćenja, kako u Hrvatskoj, tako nakon 1992. godine i u Bosni i Hercegovini. U udžbenicima svih izdavača prikazuju se vojne akcije koje je poduzela Hrvatska vojska s ciljem oslobađanja hrvatskoga područja, i to, kako opisno riječima, tako i detaljnim kartografskim prikazima koji su rađeni u suradnji s vrhunskim hrvatskim povijesnim institutima: zapadno područje Dubrovnika, akcija za oslobođenja Miljevečkog platoa, oslobođenje Maslenice, HE Peruča, te Medačkog džepa. Konačno, učenicima se objašnjavaju vojno-redarstvene akcije Bljesak i Oluja, popraćene fotografijama iz Knina 5. kolovoza 1995. godine, te proces mirne reintegracije prostora Podunavlja. Na kraju, sva tri izdavača spominju osnivanje Međunarodnog suda za ratne zločine u Den Haagu, s posebnim isticanjem suđenja i oslobađajuće presude generalima Markaču i Gotovini.
Zbivanja se prikazuju korištenjem raznih tipova materijala: osim temeljnog teksta, prisutno je bogatstvo slikovnih povijesnih izvora, karata, povijesnih dokumenata, iskaza sudionika rata, te metodičkim instrumentarijem koji djecu usmjerava na usvajanje najvažnijih dijelova gradiva, kao i na istraživanje i dodatno produbljivanje materije. Poseban naglasak stavljen je na ljudska i materijalna stradanja stanovnika Hrvatske, kao i na pojedine priče prognanika. Time se povijest ratnih zbivanja iz sfere ratne i državne povijesti spušta na razinu običnog čovjeka i njegova iskustva.
Napominjemo i da je pokrenut projekt posebne publikacije na temu Domovinskoga rata kroz zavičajnu povijest, u čijem stvaranju sudjeluju učitelji povijesti iz raznih dijelova Hrvatske. Praksa je, naime, pokazala da učitelji puno više vremena posvećuju Domovinskom ratu iz perspektive iskustva njihova vlastita kraja, nego što im to materijali u udžbenicima omogućavaju. Naša je namjera, stoga, osigurati im dodatne izvore znanja koji se bave upravo zavičajnom komponentom, i koji prikazuju različitosti iskustva Domovinskog rata na području Republike Hrvatske. Time se ne samo obogaćuje znanje učenika vezano uz ovu temu, nego se i stimuliraju više kognitivne funkcije kod djece, sukladno postavljenim ciljevima kurikularnog pristupa obrazovanju i nastavi (analiziranje novoga materijala, procjenjivanje, zaključivanje i stvaranje te usvajanje različitih znanja i vještina o samom istraživačkom procesu).
Uza sve navedeno, podsjećam Vas da je upravo ova Vlada Uredbom osnovala "Memorijalni centar Domovinskog rada Vukovar" koji će od sljedeće školske godine posjećivati svi učenici 8. razreda kako bi se dodatno upoznali s vrijednostima Domovinskog rata i bitke za Vukovar.
Stoga, još jednom izražavam iskreno žaljenje što je hvalevrijedan događaj - Obnoviteljski sabor Akademske zajednice HDZ-a "Ante Starčević", na kojem se okupilo 339 izaslanika, akademskih građana i intelektualaca, koji su, svjesni vlastite odgovornosti za razvoj i napredak našeg društva, zainteresirani pridonositi općem dobru kroz bolje i svrhovitije korištenje svih hrvatskih potencijala, zasjenjen s dva velika propusta.
Prvi je propust bio uvodno obraćanje poznatog, "lažnog" člana akademske zajednice, priznatog falsifikatora i kompilatora Milijana Brkića, koji je toliko vjerno prepisao svoj diplomski rad da je ostavio i štamparske greške iz originala, a drugi Vaš površni i neistiniti osvrt na prikaz Domovinskog rata u udžbenicima povijesti.
Nadam se da će se Akademska zajednica HDZ-a "Ante Starčević" javno ograditi od Milijana Brkića, promotora načela falsifikacije i kompilacije kao metode „istraživanja“, koji je svojim plagijatorskim opusom ismijao, ocrnio i pogazio sve principe akademske čestitosti, kao i da ćete Vi priznati da ste pogriješili u ocjeni zastupljenosti Domovinskoga rata u udžbenicima povijesti. Srdačno, ministar Željko Jovanović''.
.png)
Ministar Željko Jovanović prije nekoliko minuta na svom se Facebook profilu javno obratio Tomislavu Karamarku obavijestivši ga da su ''Paketi za Tomislava Karamarka poslani'', misleći na udžbenike iz povijesti , povodom Karamarkove izjave da udžbenici marginaliziraju Domovinski rat, a što, po Jovanoviću, nije točno.
''Paketi za Tomislava Karamarka poslani : Poštovani gospodine Karamarko,budući da ste u subotu, 22. ožujka, na obnoviteljskom skupu Akademske zajednice HDZ-a „Ante Starčević“, među ostalim ustvrdili da naši udžbenici povijesti marginaliziraju Domovinski rat dostavljam Vam sve važeće udžbenike povijesti za osnovnu i srednju školu, kao i one koji će se u nastavi povijesti koristiti od iduće školske godine, a u kojima se sukladno nastavnom Planu i programu nastave povijesti nalaze i cjeline koje obrađuju događaje iz Domovinskog rata.
Nove udžbenike učenici i roditelji imat će priliku vidjeti tek u rujnu 2014. godine, no s obzirom na vaš interes za povijest smatrao sam primjerenim omogućiti Vam da budete jedna od prvih osoba koja će prelistati nove udžbenike.
Začuđujuće je, a nadasve ironično, da ste javno izrekli kako se u udžbenicima povijesti marginalizira Domovinski rat upravo na skupu koji je, nadam se, trebao poslati poruku o tome koliko su za hrvatsko društvo važna činjenično utemeljena znanstvena istraživanja i uloga znanstvenika. Naime, već površnim uvidom u udžbenike koje Vam šaljem, svakome, pa i amateru, razvidno je koliko je Vaša teza netočna i zlonamjerna. Shodno tome, najblaže što Vam mogu poručiti jest da je neozbiljno od čelnika najveće opozicijske stranke, a k' tome još i po struci profesora povijesti, davati tvrdnje koje se ni na koji način ne mogu potkrijepiti činjenicama.
S obzirom na to da sam ja, za razliku od Vas, upoznat s načelima znanosti i znanstveno-istraživačkog rada, a jedno je od temelja znanosti jest provjerljivost, smatrao sam u najmanju ruku korektnim pružiti Vam mogućnost da sami, uvidom u sadržaj udžbenika, utvrdite da ono što ste javno izrekli nema veze s činjenicama. Kako bih Vam dodatno olakšao istraživanje, pripremio sam Vam i kratki pregled prikaza Domovinskog rata u udžbenicima povijesti za 8. razred, koji Vam u nastavku šaljem.
Naime, suprotno Vašim tvrdnjama, Domovinskom ratu u udžbenicima povijesti posvećena je posebna pozornost, što se vidi već i kroz količinu sadržaja, koji je nastavnicima na raspolaganju. Planom i programom za povijest predviđeno je da se Domovinski rat radi najviše četiri nastavna sata. S obzirom na važnost teme, svi su izdavači u svojim udžbenicima pripremili i više od 20-ak stranica posvećenih toj temi. To je daleko više od prosjeka broja stranica po nastavnom satu inače.
Što se samoga sadržaja tiče, u svim se odobrenim udžbenicima izrijekom spominju i obrađuju svi ključni događaji vezani uz Domovinski rat: početak balvan-revolucije u ljeto 1990., srpska okupacija Plitvica u proljeće 1991., pogibija Josipa Jovića („krvavi Uskrs“), osnivanje Zbora narodne garde, Brijunska deklaracija, te svi važni događaji koji stoje na početku ratnih sukoba. Od izdavača do izdavača, dodani su i detalji o masakru u Borovu Naselju, Trpinjskoj cesti te o mirotvornim naporima Vlade Gotovca.
Nakon opisa rasplamsavanja ratnih sukoba, uz prikaz stradanja civila u Vukovaru (Školska knjiga), prikazuju se važne vojne operacije, s posebnim osvrtom na okupaciju Vukovara (Alfa), osamostaljivanje i njezino međunarodno priznanje, s detaljima o ulozi Vatikana (Profil). U udžbenicima se skreće pozornost i na probleme koje je mlada hrvatska vojska imala u naoružavanju. Svi odobreni udžbenici objašnjavaju politiku etničkog čišćenja, kako u Hrvatskoj, tako nakon 1992. godine i u Bosni i Hercegovini. U udžbenicima svih izdavača prikazuju se vojne akcije koje je poduzela Hrvatska vojska s ciljem oslobađanja hrvatskoga područja, i to, kako opisno riječima, tako i detaljnim kartografskim prikazima koji su rađeni u suradnji s vrhunskim hrvatskim povijesnim institutima: zapadno područje Dubrovnika, akcija za oslobođenja Miljevečkog platoa, oslobođenje Maslenice, HE Peruča, te Medačkog džepa. Konačno, učenicima se objašnjavaju vojno-redarstvene akcije Bljesak i Oluja, popraćene fotografijama iz Knina 5. kolovoza 1995. godine, te proces mirne reintegracije prostora Podunavlja. Na kraju, sva tri izdavača spominju osnivanje Međunarodnog suda za ratne zločine u Den Haagu, s posebnim isticanjem suđenja i oslobađajuće presude generalima Markaču i Gotovini.
Zbivanja se prikazuju korištenjem raznih tipova materijala: osim temeljnog teksta, prisutno je bogatstvo slikovnih povijesnih izvora, karata, povijesnih dokumenata, iskaza sudionika rata, te metodičkim instrumentarijem koji djecu usmjerava na usvajanje najvažnijih dijelova gradiva, kao i na istraživanje i dodatno produbljivanje materije. Poseban naglasak stavljen je na ljudska i materijalna stradanja stanovnika Hrvatske, kao i na pojedine priče prognanika. Time se povijest ratnih zbivanja iz sfere ratne i državne povijesti spušta na razinu običnog čovjeka i njegova iskustva.
Napominjemo i da je pokrenut projekt posebne publikacije na temu Domovinskoga rata kroz zavičajnu povijest, u čijem stvaranju sudjeluju učitelji povijesti iz raznih dijelova Hrvatske. Praksa je, naime, pokazala da učitelji puno više vremena posvećuju Domovinskom ratu iz perspektive iskustva njihova vlastita kraja, nego što im to materijali u udžbenicima omogućavaju. Naša je namjera, stoga, osigurati im dodatne izvore znanja koji se bave upravo zavičajnom komponentom, i koji prikazuju različitosti iskustva Domovinskog rata na području Republike Hrvatske. Time se ne samo obogaćuje znanje učenika vezano uz ovu temu, nego se i stimuliraju više kognitivne funkcije kod djece, sukladno postavljenim ciljevima kurikularnog pristupa obrazovanju i nastavi (analiziranje novoga materijala, procjenjivanje, zaključivanje i stvaranje te usvajanje različitih znanja i vještina o samom istraživačkom procesu).
Uza sve navedeno, podsjećam Vas da je upravo ova Vlada Uredbom osnovala "Memorijalni centar Domovinskog rada Vukovar" koji će od sljedeće školske godine posjećivati svi učenici 8. razreda kako bi se dodatno upoznali s vrijednostima Domovinskog rata i bitke za Vukovar.
Stoga, još jednom izražavam iskreno žaljenje što je hvalevrijedan događaj - Obnoviteljski sabor Akademske zajednice HDZ-a "Ante Starčević", na kojem se okupilo 339 izaslanika, akademskih građana i intelektualaca, koji su, svjesni vlastite odgovornosti za razvoj i napredak našeg društva, zainteresirani pridonositi općem dobru kroz bolje i svrhovitije korištenje svih hrvatskih potencijala, zasjenjen s dva velika propusta.
Prvi je propust bio uvodno obraćanje poznatog, "lažnog" člana akademske zajednice, priznatog falsifikatora i kompilatora Milijana Brkića, koji je toliko vjerno prepisao svoj diplomski rad da je ostavio i štamparske greške iz originala, a drugi Vaš površni i neistiniti osvrt na prikaz Domovinskog rata u udžbenicima povijesti.
Nadam se da će se Akademska zajednica HDZ-a "Ante Starčević" javno ograditi od Milijana Brkića, promotora načela falsifikacije i kompilacije kao metode „istraživanja“, koji je svojim plagijatorskim opusom ismijao, ocrnio i pogazio sve principe akademske čestitosti, kao i da ćete Vi priznati da ste pogriješili u ocjeni zastupljenosti Domovinskoga rata u udžbenicima povijesti. Srdačno, ministar Željko Jovanović''.
.png)